Help

Wat kost het om op deze web site te registreren?

Niets. Er zijn geen registratiekosten voor kopers of verkopers.

Hoeveel kost het voor verkopers om een advertentie te plaatsen?

Is deze web site veilig?

Ja. Uw transacties worden via de laatste encryptie technologie beveiligd.

Hoe kan ik hetgeen vinden waarnaar ik op zoek ben?

U heeft meerdere mogelijkheden:
  • U kunt snel zoeken op de menu balk boven aan de pagina's door zoekwoorden en een categorie in te geven.
  • U kunt via geavanceerd zoeken specifieke zoek criteria opgeven.
  • Als u weet waar u naar zoekt dan kunt u een categorie browsen via de linkerkant van de web site.

Kan ik objecten welke ik heb bekeken opslaan om later te bekijken?

Ja. U kunt een favorieten lijst bijhouden via uw account. Elke advertentie op de web site heeft een voeg toe aan uw favorieten link. Klink eenvoudig op deze link en uw bekeken object wordt bij uw favorieten geplaatst.

Wat als ik niet kan vinden wat ik zoek?

U kunt zoek filters instellen op uw persoonlijke account. Onze web site zal dan nieuw geplaatste advertenties screenen op basis van dit filter. Als een advertentie voldoet aan uw zoek filter criteria dan ontvangt u automatisch een email notificatie.

Hoe kunnen kopers en verkopers met elkaar communiceren?

Wij bieden de mogelijkheid de verkoper te laten contacteren via een formulier via elke advertentie pagina van de verkoper. De verkoper ontvangt dan een email met de vraag van de koper. De verkoper kan de email replyen of in loggen op de persoonlijke account pagina en via het berichten systeem te antwoorden. Op deze manier blijft het email adres van de verkoper verborgen.


Bekijk hier nog wat tips voor het plaatsen van een advertentie

1. Bekijk de huisregels voor het plaatsen van een advertentie

 

2. Verboden producten of diensten

Bekijk ook de lijst met verboden of verdachte objecten en diensten om te controleren of het (wettelijk) is toegestaan om het product te verkopen. Het is vaak bijvoorbeeld niet toegestaan om namaak te verkopen.

3. Handel in persoon

Handelen in persoon is verreweg de meest betrouwbare manier om tot een transactie te komen. Maak een afspraak met de koper zodat hij het product kan bekijken. De koper kan dan zelf controleren of het product voldoet aan zijn verwachtingen. Dat voorkomt teleurstellingen voor beide partijen. Als alles naar wens is, en u kunt het eens worden over de prijs, dan kan de koper contant betalen en het product direct meenemen.

4. Weet met wie u handelt

Bij het verkopen van producten is het belangrijk dat u weet met wie u handelt. Vraag dus altijd om persoonlijke gegevens van de koper. Als de transactie fout gaat of de koper houdt zich niet aan zijn afspraken, dan kunt u later altijd contact opnemen met de koper of eventuele andere stappen ondernemen.

5. Telefoonnummer, ofwel 'De beller is sneller" De telefoon is vaak het makkelijkste en snelste middel om contact op te nemen met de koper. Vraag altijd naar het vaste telefoonnummer van de koper. Een mobiel nummer is anoniem en moeilijk te achterhalen. Controleer indien mogelijk de naam en het adres in combinatie met een vast telefoonnummer met behulp van de telefoongids (www.detelefoongids.nl).

6. E-mail adres Een gratis e-mail adres (bijvoorbeeld Hotmail) is anoniem. De gegevens van de koper zijn dan niet meer te achterhalen. Mocht u om wat voor een reden dan ook alles per e-mail afhandelen, vraag dan naar het vaste e-mailadres van de koper (bijvoorbeeld @home, Tiscali).


7. Kwaliteit Zorg dat de koper een juist beeld heeft van het product dat u verkoopt. Een foto zegt vaak meer dan duizend woorden. Een product mooier voorstellen dan het daadwerkelijk is, leidt alleen maar tot teleurgestelde kopers. Mocht er sprake zijn van enige schade aan het product, stel de koper hiervan op de hoogte. Zo voorkomt u eventuele conflictsituaties. Met een goede omschrijving van het product (bijvoorbeeld alle relevante specificaties) verkoopt u het product het snelst.

8. Verzending Als het product niet persoonlijk wordt opgehaald door de koper, maak dan duidelijke afspraken over de verzending en eventuele transport- en verzekeringskosten. Meer informatie over postzendingen kunt u vinden op de website van TNT Post. Als u besluit om het product per post te versturen, doe dit dan aangetekend. Op deze manier krijgt u altijd een verzendbewijs.


9. Betaling Als de koper het product niet persoonlijk komt ophalen en direct contant gaat betalen, maak dan duidelijke afspraken over de prijs van het product en de betaling. Is de afgesproken prijs inclusief verzendkosten en eventuele transport- en verzekeringskosten? Hoe gaat de koper u betalen? Om het risico te delen kunt u bijvoorbeeld de helft van het bedrag vragen voordat u het product opstuurt, en de andere helft bij aflevering, of maak gebruik van de Veilig handelen via Tussenpersoon Service. Let op! Als u producten opstuurt naar iemand die u niet kent zonder betaling dan neemt u altijd een risico.

Hieronder staat een aantal tips per betaaloptie.


Contant De veiligste manier om te betalen is contant. Voor de verkoper brengt dit het voordeel mee dat hij meteen wordt betaald en dat de koper het product meteen kan inspecteren en daarmee conflictsituaties achteraf kunnen worden voorkomen.


PayPalPayPal is een eenvoudige, snelle en veilige manier van betalen. PayPal maakt gebruik van e-mailadressen om de verzender en ontvanger van een betaling te identificeren. De betaling gebeurt via de PayPal-account van de koper en komt terecht op de PayPal-account van de verkoper. Geen van beide partijen hoeft dus persoonlijke of financiële gegevens aan de andere partij te verstrekken om de betaling uit te voeren.

Cheque Wees voorzichtig als een koper wil betalen met een cheque. Vaak zijn dit kopers uit het buitenland die u via ongedekte of valse cheques willen betalen. Vaak bieden zij ook een hoger bedrag dan de vraagprijs. Wij adviseren u contact op te nemen met uw bank voordat u dergelijke betalingen accepteert.


Western Union, MoneyGram en HSBC bank Wij adviseren u geen gebruik te maken van betaalmethoden die niet geschikt zijn voor internettransacties met onbekenden, bijvoorbeeld Western Union Bank, MoneyGram en de HSBC bank.


10. Wees extra alert in de volgende gevallen:

  • De koper meer biedt dan de vraagprijs.
  • De koper in gebrekkig Engels schrijft en gebruik maakt van e-mail adressen van bijvoorbeeld yahoo.com, yahoo.co.uk, lycos.nl
  • De koper in het buitenland woont. Actueel is de zogenaamde "Nigeriaanse fraude", waarbij kopers uit onder meer Nigeria nadat het product is verzonden niet betalen of betalen met een betaalmethode die niet geschikt is voor internettransacties met onbekenden, bijvoorbeeld een ongedekte cheque.
  • De koper het product wil kopen voor een familielid of vriend, vaak woonachtig in Nigeria of een ander West-Afrikaans land.
  • De koper haast heeft met de aankoop